BACH! Kreatywność sprzedaje
Kampania dla Volvo Car Poland z ROI 210% i nagrodą IAB MIXX Awards
25 kwietnia, 2023

Realizacja celu sprzedażowego w połączeniu z kreatywną komunikacją?
Kampanią dla Volvo Car Poland udowodniliśmy moc trafnego insightu, który w przełożeniu na kreacje pozwolił 2-krotnie przekroczyć cele sprzedażowe. Stworzyliśmy też narrację, która zwróciła uwagę i była czymś zupełnie nowym w branży automotive – przynosząc nagrodę IAB MIXX Awards oraz nominację w Konkursie Niezależnej Kreacji KREATURA 2022.
Wyzwanie
Wyzwaniem była sprzedaż w digitalu aluminiowej płyty chroniącej silnik przed uszkodzeniami mechanicznymi. Produktu, który:
a) nie jest seksowny,
b) nie jest akcesorium pierwszego wyboru,
c) nie jest dla klienta nawet widoczny!
Kampania startowała przed wakacjami – sezonem dalszych wyjazdów, często po bezdrożach, kiedy rośnie ryzyko uszkodzenia silnika na wyboistych drogach.



Rozwiązanie: zabierz dobrą płytę w podróż
Przy ograniczonym budżecie i mało ,,sexi” produkcie, kluczowe było stworzenie komunikatu, który będzie się wyróżniać. Musieliśmy złapać uwagę odbiorcy, aby dopiero w dalszych etapach przekierować ją na aspekty funkcjonalne i praktyczne.
Koncept kreatywny oparliśmy na prostym mechanizmie, wykorzystującym podwójne znaczenie słowa ,,płyta„.
BANG! A raczej BACH
Powstała seria kreacji wykorzystujących gatunki muzyczne – i różne ,,tracki”, które towarzyszą wakacyjnym wyjazdom. Znaleźliśmy sposób, by w angażujący, pobudzający wyobraźnię sposób opowiadać o technicznym, ,,niewidoczny” produkcie.
Meta i TikTok
Kampania została zrealizowana w całości na platformach social media: Facebook, Instagram i TikTok. Poza rozwinięciem koncepcji kreatywnej, po stronie White Bits było też:
- przygotowanie pakietu kreacji na Facebook, Instagram i TikTok
- pełna obsługa komunikacji wraz z moderacją
Kampanię zrealizowaliśmy ze współpracy z agencją Grey i MindShare.
Efekty
Kampania ,,Zabierz dobrą płytę w podróż” przekroczyła zakładane cele o 54 punkty procentowe, osiągając imponujący 84% wzrost sprzedaży płyt, przy założonych 30%. ROI dla projektu wyniósł 210%, co świadczy o skuteczności i oddziaływaniu kampanii.
Kreatywna siła kampanii została doceniona przez branżę reklamową, zdobywając nagrodę IAB MIXX Awards oraz nominację w Konkursie Niezależnej Kreacji KREATURA 2022.




