Jak w 10 dni wygenerować sprzedaż z 7-krotnym zwrotem z Facebook Ads.
W 48 godzin do 50 000 pln sprzedaży w e-commerce. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.
16 września, 2022

Rozpoznanie i oczekiwania
To była jedna z najefektywniejszych, a także najszybsza kampania w historii White Bits – przygotowanie zajęło mniej niż 48h.
Pod koniec października 2021 roku zgłosiła się do nas fundacja prowadząca działalność edukacyjną. Potrzeba: wsparcie jednorazowej akcji przedsprzedaży produktów (koszulek) na prezent mikołajkowy. Akcja realizowana była dotychczas bez jakichkolwiek kampanii płatnych, a sprzedaż szła słabo.
Wyzwaniem nr 1 był czas. Klient zgłosił się do nas na 10 dni przed planowanym końcem przedsprzedaży. Chciał uratować akcję, by nie dopłacać do interesu.
Wyzwanie nr 2: to nie był standardowy e-commerce z katalogiem produktów i z podpiętymi zdarzeniami na stronie. W zasadzie był to sprzedażowy landing page. Wszystko musieliśmy zrobić od podstaw: zmiana układu sekcji na stronie (np. dodanie sekcji video), dodanie buttonów CTA, a przede wszystkim wpięcie kodu Google Tag Manager oraz techniczna konfiguracja zdarzeń na stronie, bez których kampania nie miałaby szans powodzenia. Wreszcie: poprawne zdefiniowanie celów w Google Analytics.
To była misja, która wymagała niestandardowych działań w ekstremalnie krótkim czasie.
Działania
Przy trwającej tak krótko kampanii wiedzieliśmy, że musimy działać równocześnie na wielu płaszczyznach, by wszystko ,,spiąć”. Zaczęliśmy od określenia potrzeb, oczekiwań, celów.
Na początek: audyt zasobów, wypracowanie performującego contentu oraz visuali. Następnie: przygotowanie struktury kampanii, media planu, konfiguracje kodów na stronie po sam crème de la crème – czyli ustawienie kampanii. Pracę wykonał 4-osobowy zespół, a wszystko udało się spiąć w niecałe 48h od pierwszego kontaktu z klientem. Chociaż sam start kampanii przypadł na piątkowe popołudnie (sic!), nie chcieliśmy przekładać startu sprzedaż o kolejne 3 dni. Musieliśmy działać.
Jaką przyjęliśmy strategię? Zastosowaliśmy podstawową strukturę kampanii. Oparliśmy się głównie na dole lejka sprzedażowego czyli szeroko pojętym remarketingu. Dodatkowo wsparliśmy się kampaniami lookalike czyli grupami osób najbardziej podobnych do grup niestandardowych (m.in. fani, osoby, które kupiły produkt, osoby aktywne na profilach FB/IG).
Wyniki
Wspólnie z klientem założyliśmy, że chcemy przyciągnąć odpowiednich ludzi na stronę i pracować nad progiem opłacalności, który określiliśmy na poziomie 300-350%. Jednocześnie zastrzegliśmy, że w tak krótkim czasie prowadzenia kampanii nie możemy tak ambitnych wyników zagwarantować – możemy jedynie do nich dążyć.
Efekty kampanii spełniły oczekiwania, a po długim weekendzie (02.11.2021) podnieśliśmy budżety dwukrotnie.
Na przestrzeni 10 dni (29.10.2021-07.11.2021) wygenerowaliśmy:
– Średni ROAS: 7,42
– Wartość wszystkich konwersji: 54 744,31 zł
– Wydana kwota: 7374,65 zł
– Transakcje: 485

Podsumowanie – co się udało:
Ważnym czynnikiem sukcesu było zaufanie klienta do agencji: uczciwa ocena sytuacji wyjściowej, otwartość i dojrzałość w ustalaniu celów, partnerskie podejście. Ze strony agencji: realistyczne (choć ambitne) założenia, zero obietnic i życzeniowego myślenia – z uwagi na bardzo krótki czas trwania kampanii i brak czasu na wyciąganie wniosków oraz optymalizację. Dzięki temu szybko i jasno określiliśmy cele i sprawnie realizowaliśmy kolejne kroki, zamieniając kliknięcia w realny zysk.
Równie ważna jak dobra komunikacja na linii agencja-klient, jest sprawna współpraca wewnątrz zespołu. Wypracowane przez nas procedury bazują na wielu zrealizowanych, często nieszablonowych projektach, takich jak sprzedaż samochodów osobowych (Volvo, Porsche, Ford), ciężarowych (Iveco), wynajem magazynów self storage (Gizo Box) czy wynajem biur w największych polskich i europejskich miastach (SKANSKA) – to wszystko w ekosystemie social media.
Podsumowując: udowodniliśmy, że dzięki działaniom social Ads jesteśmy w stanie uratować akcję sprzedażową nawet w ostatniej chwili, generując 7-krotny zwrot. Jednak wiemy też, że mając więcej czasu na planowanie i optymalizację działań, celujemy w znacznie lepsze wyniki.
Jeśli więc planujesz kampanię na ostatnie miesiące 2022 i nie chcesz, by wyprzedziła Cię konkurencja, teraz jest moment, aby o tym porozmawiać. Działajmy!
Formularz kontaktowy znajdziesz na dole strony.