,,Każde auto to inna historia”
Koncept kreatywny na Noc Muzeów ‘24 w Volvo Car Warszawa.
5 lipca, 2024

Wyzwanie
Klient – Volvo Car Warszawa – zwrócił się do nas z zadaniem wsparcia komunikacji wydarzeń podczas Nocy Muzeów 2024. Wiedzieliśmy, że w tegorocznej edycji pojawią się zabytkowe auta o bogatej historii – w tym Volvo, którym jeździł Lech Wałęsa. To wymagało specjalnej oprawy i pomysłu na przybliżenie odwiedzającym historii marki i historycznych modeli.
Koncept kreatywny: ,,Każde auto to inna historia”
Zabraliśmy odwiedzających w podróż w czasie. Utrzymane w stylistyce retro nośniki opowiadały historie poszczególnych modeli, czasów, ludzi. Powstał cykl kreacji online zapowiadających wydarzenie na Facebooku i TikToku, stand witający gości podczas Nocy Muzeów i ,,gwóźdź programu”: gazeta, pieczołowicie wystylizowana, począwszy od treści, przez dobór papieru, po czarno-białe fotografie.
,,Nasza współpraca przy tegorocznej Nocy Muzeów w VCW była świetna! Razem stworzyliśmy wiele kreatywnych pomysłów, które przyczyniły się do sukcesu tego wydarzenia. Przy natłoku obowiązków związanych z organizacją eventu, White Bits bardzo nam pomogło w stworzeniu innowacyjnych koncepcji. Proces przygotowań był pełen inspiracji i zaangażowania z obu stron.” – podsumowuje Karolina Zabłocka, Event Specialist, Volvo Car Warszawa.

Dziennik Volvo Car Warszawa
Na czterech stronach Dziennika znalazły się wiadomości o evencie i autach, pełne historycznych ciekawostek, a także historia marki Volvo – i teraźniejszość salonu Volvo Car Warszawa. Gazeta powstała w wersji papierowej i elektronicznej na iPad. Dziennik wręczany był gościom przez osobę w tradycyjnym stroju gazeciarza.


,,Klient i czytelnicy gazety docenili humor i smaczki – stylizację na prawdziwe nagłówki i artykuły prasowe, kartkę z kalendarza, ogłoszenia drobne. To było satysfakcjonujące wyzwanie kreatywne” – mówi Łukasz Piontkowski, lider projektu w White Bits.
Kampania online / efekty
Akcję wspierała kampania zrealizowana w ekosystemie Meta Ads i na TikToku. Kierowana była do mieszkańców Warszawy i okolic. Miała na celu promocję wydarzenia i przyciągnięcie gości na Noc Muzeów w salonie Volvo Car Warszawa. Kampania zapewniła dotarcie do ponad 2 mln odbiorców i spełniła założenia związane z frekwencją na evencie.