Case Study: Prawie 1000 rejestracji zainteresowanych mieszkaniami z FB Ads
Wzrost zainteresowania mieszkaniami naszego klienta już od pierwszych dni kampanii. Co jeszcze daje połączenie kompetencji lead generation i doświadczenia w branży nieruchomości? Zobacz case study kampanii z 2023 roku.
7 maja, 2024

Na początku 2023 roku klient z branży deweloperskiej zwrócił się do nas z konkretnym wyzwaniem: podniesienie liczby rejestracji zainteresowanych mieszkaniami w inwestycjach w Warszawie i Krakowie.
Pierwsze kroki
Dzięki doświadczeniu w pracy z branżą nieruchomości, szybko rozpoznaliśmy wyzwania i potrzeby klienta. Wspólnie przyjrzeliśmy się danym rynkowym oraz portfolio klienta (inwestycje o różnym standardzie), które pozwoliły na precyzyjne zdefiniowanie grup docelowych do poszczególnych inwestycji.
Kolejne kroki to stworzenie struktury lejka sprzedażowego, dopracowanie komunikacji i nowe key visuale.
Kontekst: wymagająca branża nieruchomości
Prowadząc kampanie dla branży nieruchomości mierzymy się z szeregiem ograniczeń i zasad, m.in. dlatego, że są one klasyfikowane jako szczególna kategoria reklam, obejmująca kredyty, zatrudnienie i właśnie nieruchomości. Jest to związane z zasadami firmy Meta dotyczącymi praktyk dyskryminacyjnych.
Ograniczenia w targetowaniu demograficznym i geolokalizacyjnym oraz brak opcji targetowania szczegółowego Meta Advantage (wcześniej zwanego „rozszerzeniem targetowania”) i rozszerzenia grup podobnych odbiorców, stanowią dodatkowe wyzwanie w realizacji kampanii nastawionych na konwersję w precyzyjnie określonych grupach docelowych.
Budowa lejka sprzedażowego
Kampania miała strukturę lejka sprzedażowego. W pierwszym etapie skupiliśmy się na pozyskaniu zdarzeń i aktywności wewnątrz platformy Meta oraz ruchu na stronę z ofertą, aby zebrać odpowiednią grupę do późniejszych działań remarketingowych.
W kolejnym etapie włączyliśmy działania na konwersje, wykorzystując grupy remarketingowe. Do zrealizowania głównego celu kampanii, czyli wzrostu liczby zapisów na nowe mieszkania, położyliśmy silny nacisk na działania w dole lejka, przeznaczając na kampanie na konwersje ponad 60 % budżetu.
Poznanie celu klienta oraz odpowiednie dopasowanie struktury kampanii jest kluczem do sukcesu, o czym najlepiej wie nasz Performance Marketing Consultant Mateusz Markowski:
„Tak jak z większością klientów, naszą współpracę zaczęliśmy od spotkania oraz poznania potrzeb. Po rozpoznaniu problemów i celów zaproponowaliśmy optymalną strategię działań płatnych. Zbudowaliśmy strukturę kampanii, która miała zaopiekować poszczególne poziomy lejka sprzedażowego z naciskiem na biznesowy, główny cel klienta – pozyskanie wartościowych kontaktów z poziomu witryny internetowej. Współpracowaliśmy na wielu płaszczyznach od stworzenia copy/grafik, przez tworzenie reklam, analitykę, raportowanie oraz wspólną interpretację i szukanie rozwiązań z zespołami klienta. Bardzo ważnymi aspektami naszej współpracy było obustronne zaufanie, połączenie profesjonalizmu i zaangażowania oraz wypracowanie z klientem wspólnych procesów. Jesteśmy przekonani, że bez tego wszystkiego końcowy sukces nie byłby możliwy.”
Zaproponowana struktura i koncepcja przynosiła dobre efekty od początku kampanii. Już po pierwszym miesiącu działań uzyskaliśmy spadek kosztu za rejestrację o 60% i 6-krotny wzrost liczby konwersji.
Wiedzieliśmy jednak, że możemy sięgnąć po jeszcze lepsze wyniki. Wspólnie z klientem ustaliliśmy termin 3 miesięcy na dociśnięcie efektywności i osiągnięcie kolejnych wzrostów liczby rejestracji.
Realne zdjęcia – realne efekty
Początkowo w kreacjach reklamowych wykorzystywaliśmy wizualizacje inwestycji, natomiast później, kiedy tylko była możliwa realizacja sesji zdjęciowych pokazujących inwestycje w atrakcyjny sposób, zaproponowaliśmy klientowi umieszczenie w kreacjach zdjęć. Nasze doświadczenie w realizacji kampanii wskazuje na to, że ludzie lubią widzieć, co kupują i realne zdjęcia bardziej ich do tego przekonują.
Podsumowanie
Od momentu przejęcia działań na koncie klienta w styczniu 2023 roku do grudnia 2023 roku, kampania uzyskała imponujące wyniki:
- Liczba konwersji wzrosła o 200%.
- Koszt za konwersję (CPL) spadł o ponad połowę.
- Uzyskaliśmy łącznie 974 rejestracji poprzez formularz na stronie.

Sukces kampanii na Facebooku można przypisać kilku istotnym czynnikom:
- Kluczowa jest znajomość specyfiki branży nieruchomości, która pozwoliła błyskawicznie uruchomić kampanię i zacząć pozyskiwać leady.
- „Game changerem” było użycie autentycznych zdjęć nieruchomości w reklamach. To znacząco zwiększyło ich skuteczność.
- Elastyczność – szybkie reagowanie na zmiany na rynku nieruchomości w 2023 roku.
Chcesz pozyskiwać więcej zainteresowanych Twoimi nieruchomościami? Odezwij się do nas na hello@whitebits.pl, a nasi konsultanci pomogą Ci osiągnąć wyższe wyniki sprzedażowe.