Case Study: Prawie 1000 rejestracji zainteresowanych mieszkaniami z FB Ads

Wzrost zainteresowania mieszkaniami naszego klienta już od pierwszych dni kampanii. Co jeszcze daje połączenie kompetencji lead generation i doświadczenia w branży nieruchomości? Zobacz case study kampanii z 2023 roku. 

Case Study: Prawie 1000 rejestracji zainteresowanych mieszkaniami z FB Ads

Na początku 2023 roku klient z branży deweloperskiej zwrócił się do nas z konkretnym wyzwaniem: podniesienie liczby rejestracji zainteresowanych mieszkaniami w inwestycjach w Warszawie i Krakowie. 

Pierwsze kroki

Dzięki doświadczeniu w pracy z branżą nieruchomości, szybko rozpoznaliśmy wyzwania i potrzeby klienta. Wspólnie przyjrzeliśmy się danym rynkowym oraz portfolio klienta (inwestycje o różnym standardzie), które pozwoliły na precyzyjne zdefiniowanie grup docelowych do poszczególnych inwestycji. 

Kolejne kroki to stworzenie struktury lejka sprzedażowego, dopracowanie komunikacji i nowe key visuale. 

Kontekst: wymagająca branża nieruchomości

Prowadząc kampanie dla branży nieruchomości mierzymy się z szeregiem ograniczeń i zasad, m.in. dlatego, że są one klasyfikowane jako szczególna kategoria reklam, obejmująca kredyty, zatrudnienie i właśnie nieruchomości. Jest to związane z zasadami firmy Meta dotyczącymi praktyk dyskryminacyjnych.

Ograniczenia w targetowaniu demograficznym i geolokalizacyjnym oraz brak opcji targetowania szczegółowego Meta Advantage (wcześniej zwanego „rozszerzeniem targetowania”) i rozszerzenia grup podobnych odbiorców, stanowią dodatkowe wyzwanie w realizacji kampanii nastawionych na konwersję w precyzyjnie określonych grupach docelowych.

Budowa lejka sprzedażowego

Kampania miała strukturę lejka sprzedażowego. W pierwszym etapie skupiliśmy się na pozyskaniu zdarzeń i aktywności wewnątrz platformy Meta oraz ruchu na stronę z ofertą, aby zebrać odpowiednią grupę do późniejszych działań remarketingowych. 

W kolejnym etapie włączyliśmy działania na konwersje, wykorzystując grupy remarketingowe. Do zrealizowania głównego celu kampanii, czyli wzrostu liczby zapisów na nowe mieszkania, położyliśmy silny nacisk na działania w dole lejka, przeznaczając na kampanie na konwersje ponad 60 % budżetu. 

Poznanie celu klienta oraz odpowiednie dopasowanie struktury kampanii jest kluczem do sukcesu, o czym najlepiej wie nasz Performance Marketing Consultant Mateusz Markowski:

„Tak jak z większością klientów, naszą współpracę zaczęliśmy od spotkania oraz poznania potrzeb. Po rozpoznaniu problemów i celów zaproponowaliśmy optymalną strategię działań płatnych. Zbudowaliśmy strukturę kampanii, która miała zaopiekować poszczególne poziomy lejka sprzedażowego z naciskiem na biznesowy, główny cel klienta – pozyskanie wartościowych kontaktów z poziomu witryny internetowej. Współpracowaliśmy na wielu płaszczyznach od stworzenia copy/grafik, przez tworzenie reklam, analitykę, raportowanie oraz wspólną interpretację i szukanie rozwiązań z zespołami klienta. Bardzo ważnymi aspektami naszej współpracy było obustronne zaufanie, połączenie profesjonalizmu i zaangażowania oraz wypracowanie z klientem wspólnych procesów. Jesteśmy przekonani, że bez tego wszystkiego końcowy sukces nie byłby możliwy.”

Zaproponowana struktura i koncepcja przynosiła dobre efekty od początku kampanii. Już po pierwszym miesiącu działań uzyskaliśmy spadek kosztu za rejestrację o 60% i 6-krotny wzrost liczby konwersji. 

Wiedzieliśmy jednak, że możemy sięgnąć po jeszcze lepsze wyniki. Wspólnie z klientem ustaliliśmy termin 3 miesięcy na dociśnięcie efektywności i osiągnięcie kolejnych wzrostów liczby rejestracji. 

Realne zdjęcia – realne efekty

Początkowo w kreacjach reklamowych wykorzystywaliśmy wizualizacje inwestycji, natomiast później, kiedy tylko była możliwa realizacja sesji zdjęciowych pokazujących inwestycje w atrakcyjny sposób, zaproponowaliśmy klientowi umieszczenie w kreacjach zdjęć. Nasze doświadczenie w realizacji kampanii wskazuje na to, że ludzie lubią widzieć, co kupują i realne zdjęcia bardziej ich do tego przekonują.

Podsumowanie

Od momentu przejęcia działań na koncie klienta w styczniu 2023 roku do grudnia 2023 roku, kampania uzyskała imponujące wyniki:

  • Liczba konwersji wzrosła o 200%.
  • Koszt za konwersję (CPL) spadł o ponad połowę.
  • Uzyskaliśmy łącznie 974 rejestracji poprzez formularz na stronie.

Sukces kampanii na Facebooku można przypisać kilku istotnym czynnikom: 

  • Kluczowa jest znajomość specyfiki branży nieruchomości, która pozwoliła błyskawicznie uruchomić kampanię i zacząć pozyskiwać leady. 
  • „Game changerem” było użycie autentycznych zdjęć nieruchomości w reklamach. To znacząco zwiększyło ich skuteczność. 
  • Elastyczność – szybkie reagowanie na zmiany na rynku nieruchomości w 2023 roku.

Chcesz pozyskiwać więcej zainteresowanych Twoimi nieruchomościami? Odezwij się do nas na hello@whitebits.pl, a nasi konsultanci pomogą Ci osiągnąć wyższe wyniki sprzedażowe.

Skontaktujmy się

Zostaw prośbę o kontakt. Nasz konsultant skontaktuje się, by porozmawiać o rozwiązaniu dla Twojego biznesu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego wyżej adresu e-mail i numeru telefonu przez White Bits sp. z o.o. w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu.