„Czy studia mają sens?”
Wielokanałowa kampania z influencerami dla Wyższych Szkół Bankowych.
23 listopada, 2020

„Studia. To ma sens.” to internetowa kampania zasięgowo-wizerunkowa Wyższych Szkół Bankowych z udziałem influencerów, zrealizowana w wakacje 2020 roku. Jej cel to zwiększenie świadomość marki Wyższych Szkół Bankowych i jak największe dotarcie w grupie docelowej: wśród osób z „Pokolenia Z” z całej Polski.
Wyzwanie: edukacja w czasach pandemii
Klient poszukiwał wyrazistej koncepcji kampanii z influencerami, która będzie rezonować z grupą docelową, jej widzeniem świata, nadziejami i obawami. W czasach pandemii, kiedy świat się zmienia, kiedy nie wiemy, jakie będą „zawody przyszłości”, a na popularności zyskuje opinia, że studia nie są niezbędne, by rozwijać się, dobrze zarabiać, dobrze żyć.
Jak zatem wiarygodnie opowiedzieć o tym, że warto studiować – nie po to, by „zdobyć papier”, ale dlatego, że studia to dobry start do życia na własnych zasadach?
Koncepcja
Do udziału w kampanii zaprosiliśmy pięciu popularnych twórców internetowych – Paulinę Mikuła z Mówiąc Inaczej, Karola Lewandowskiego z Busem przez Świat, Nishkę, Typową Ka. oraz Jolę Szymańską. Osoby, które są autorytetami dla tysięcy młodych ludzi, które realizują swoje pasje i na nich zarabiają, szczerze odpowiedziały na pytanie: czy studia mają sens? Wielu z nich w kampanii po raz pierwszy publicznie opowiadało o swojej drodze zawodowej i o tym, co – poza dyplomem – dały im studia na uczelni wyższej.

Realizacja
Kampania wykorzystywała szereg kanałów online i wiele punktów styku z grupą docelową, w tym:
- spot video,
- publikacje na kanałach influencerów,
- landing page studiatomasens.pl z historiami z czasów studiów
- webinary pod hasłem „Letnia Szkoła WSB”
- social media
- działania FB i Google Ads.
Odpowiadaliśmy za projekt całościowo – od stworzenia koncepcji, doboru influencerów, realizacji spotu video po landing page, komunikację w SoMe i kampanie płatne. Wyzwaniem był tu na pewno czas: realizacja złożonego projektu podczas lockdownu, w czasach z wieloma niewiadomymi. Zależało nam, by zaangażowanie influencerów nie polegało jedynie na product placemencie. Ta kampania jest wielowątkowa i realizuje cele wizerunkowe i biznesowe na różne sposoby.”
– Paweł Stempniak, CEO White Bits
Efekty
Bardzo dobrze przyjęcie spotu video z udziałem influencerów. W badaniach fokusowych spot doceniono jako motywujący, emocjonalny przekaz – a nie stricte reklamę uczelni. Zgodnie z intencją, treści influencerów i prowokacyjne pytanie „Po co mi studia?” generowały duże zaangażowanie odbiorców.
Liczby
– Ponad 20 publikacji na kanałach twórców, o zasięgu ponad 500 tys. i liczbie reakcji niemal 20 tys.
– Zasięg kampanii: 3,2 mln
– Wyświetlenia total: 13,5 mln [wszystkie wyświetlenia: z kampanii płatnych na FB i IG (np. promo spotu, sylwetek influencerów, webinarów), kampanii Google Ads, publikacji influencerów.]
– Obejrzenia spotu: 760 tys.
– Przejścia na stronę WSB: 51 tys.