Te studia to tragedia!

Przewrotna kampania wizerunkowo-rekrutacyjna Akademii Teatralnej.

Te studia to tragedia!

Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku to uczelnia z ponad 40-letnią historią. Kształci aktorów, reżyserów i technologów teatru lalek. Konkuruje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi ośrodkami akademickimi, jak Warszawa czy Wrocław. 

Celem kampanii na rok akademicki 2019-20 było budowanie świadomości marki i pozyskanie jakościowych kandydatów z całej Polski. Wobec wyzwań czasów pandemii oraz ograniczonego budżetu, postawiliśmy na wyrożniającą się komunikację w social media. 

Wyzwanie. Co gryzie Pokolenie Z?

Koncepcja kreatywna musiała być wyrazista – aby zaistnieć w świadomości wymagającej grupy docelowej, przy skromnym budżecie na dystrybucję treści. Kampania powstała jako wypadkowa 3 obszarów:

1. Cechy Pokolenia Z – czyli grupy docelowej. Potrzeba wyrażania siebie, znalezienia swojej drogi, rozwijania pasji, tworzenia własnej legendy. 

2. Wartości Akademii, wyłonione podczas warsztatów Brand Sprint: indywidualne podejście, otwartość, duża swoboda twórcza zapewniana studentom, gotowość by odchodzić od języka akademickiego.

3. Insight konsumencki: „dobre rady”, jakie słyszą od rodziców i otoczenia młodzi ludzie wybierający się na uczelnie artystyczne, szczególnie w roku, który nie był łatwy dla ludzi sceny.

Kadr ze spektaklu „Pandemija”, reż Agata Biziuk
Akademia Teatralna im. A Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku

Te studia to tragedia!

Koncepcja „Te studia to tragedia!” – to mrugnięcie okiem do młodych ludzi w kontekście niełatwych wyborów, mające swoje przewrotne rozwinięcie w kolejnych odsłonach kampanii.

Warstwa wizualna oparta została na ekspresyjnych kolażach, wykorzystujących wątki związane ze sztuką i teatrem.

Inspiracji  szukaliśmy w treściach wizualnych udostępnianych przez reprezentantów grupy docelowej w mediach społecznościowych i trendach w komunikacji marek adresowanych do młodych ludzi.

Realizacja

Kampania realizowana była na Facebooku i Instagramie. Działania płatne targetowane były ogólnopolsko, z przekierowaniem na stronę rekrutacji. Czas emisji kampanii: lipiec – sierpień 2020.

Efekty

Udało nam się znaleźć język i narzędzia, by w szczególnej, zmieniającej się rzeczywistości, mówić o edukacji „bez ściemy” – a to duże wyzwanie ale i duża satysfakcja.

Po raz kolejny udowodniliśmy, że marka spoza „top of mind” może konkurować z czołówką, w tym przypadku ze znanymi uczelniami artystycznymi w dużych miastach.

Zgłosiła się bezprecedensowa liczba kandydatów, z całej Polski. Wysoki poziom zgłoszeń zaskoczył komisję rekrutacyjną i był powodem dużego zadowolenia. Kandydaci przyznawali, że do aplikowania zachęciła ich kampania w social media. Po okresie pełnym wątpliwości i niewiadomych, z dobrą energią weszliśmy w nowy rok akademicki.

Prof. dr hab. Marta Rau, prorektor Akademii Teatralnej w Białymstoku

Liczby

Na 3 kierunkach – Reżyserii, Aktorstwie i Technologii Teatru Lalek – wzrost liczby kandydatów wyniósł blisko 150 %. 

Całościowy zasięg działań: 940 tys. osób z grupy docelowej.

Bitsletter

Dawka inspiracji i obserwacji od teamu White Bits dostarczane na najlepsze skrzynki mailowe. Zero spamu, tylko dobre treści.

Wyrażam zgodę na wysyłkę newslettera od White Bits. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych.