5 lat z Volvo w social media

Pełna obsługa (i pełny bak) marki moto w social media

5 lat z Volvo w social media

Ile przejeżdżasz rocznie swoim samochodem? Statystyczny Polak pokonuje dystans około 15 000 km w ciągu roku. Jeśli tak, to przejechaliśmy wspólnie z Volvo Car Poland 75 000 km po social mediowych drogach i bezdrożach. W samym 2020 roku przygotowaliśmy około 1250 publikacji, które pojawiły się na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Twitterze oraz Pintereście. 

W 2015 zaczynaliśmy ze stroną na Facebooku, a wyzwanie jakie sobie postawiliśmy było jasne, ale nie proste:

Być tam, gdzie nasi klienci i budować wyrazisty wizerunek marki premium ze skandynawskim DNA. 

Volvo mówi językiem zdecydowanie innym, niż konkurenci z segmentu premium. Jest to język powściągliwy, minimalistyczny. 

W środowisku, w którym liczą się ułamki sekundy, by zdobyć uwagę odbiorcy, taka osobowość marki to utrudnienie. 

Jednocześnie, byliśmy przekonani, że to jest silna strona Volvo, a konsekwentne przekładanie tego atutu na język mediów społecznościowych, da oczekiwany rezultat: dotrzemy do właściwych odbiorców i zbudujemy relacje z ludźmi wrażliwymi na komunikat różniący się od tego, do którego przyzwyczaili nas producenci innych aut. 

W ciągu tych 5 lat Volvo niezmiennie było w czołówce jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników:

Wykres: Liczba interakcji na stronach marek motoryzacyjnych na Facebooku w 2020. 
Źródło: NapoleonCat.com

Zarządzanie komunikacją Volvo w social media

Marka Volvo jest obecna na 5 platformach: Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Twitterze oraz Pinterest. Do tego dochodzi YouTube, ale ta platforma funkcjonuje przede wszystkim jako “repozytorium” materiałów video i platforma reklamowa. 

Każdy z kanałów komunikacji ma określoną rolę, a treści są tworzone z myślą o specyfice danego medium. Dobrym przykładem indywidualnego traktowania każdego z serwisów jest Instagram, na którym tworzymy treści, które są skrajnie minimalistyczne i podkreślają wyjątkowość Volvo: jedno lub kilka najwyżej słów i dwa hasztagi: model + marka. 

Współpraca z Volvo Car Poland to także bezpośrednia współpraca z centralą w Goeteborgu oraz agencjami lokalnymi: GREY (agencja kreatywna) oraz MINDSHARE (dom mediowy).

Moderacja marki w social media

Media społecznościowe dają możliwość bezpośredniego kontaktu marki z użytkownikami. I traktujemy to bardzo serio. Co miesiąc wymieniamy setki (!!!) komentarzy i wiadomości prywatnych z użytkownikami, którzy chcą załatwić sprawę, podzielić się swoją radością, nawiązać współpracę, czy… po prostu kupić Volvo. 

Liczba wiadomości prywatnych na Facebooku jeszcze 5 lat temu wynosiła kilka w miesiącu. W ubiegłym roku było to od 150 do 200 wiadomości miesięcznie! 

Produkcja treści

Relacje na żywo ze startu Volvo Ocean Race z Alicante czy studio VOLVO Talks na Poznań Motor Show to jedne z najciekawszych realizacji w ciągu ostatnich 5 lat. 

Ale to, co robi najlepszą robotę, to regularne sesje foto i video, jakie realizujemy z szeregiem świetnych twórców z całej Polski. Filip Blank, Maciej Radwański, Wojtek Pawlusiak i wielu innych, dzięki którym feedy Volvo Car Poland to uczta dla oka, której trudno powiedzieć dość. Sprawdźcie sami:

podpis: www.instagram.com/volvocarpoland

Współpraca z influencerami

Planujemy i realizujemy współpracę z influencerami w ramach akcji Wypożyczalnia Choinek Volvo. W 2020 akcja odbyła się po raz trzeci i nie traci na świeżości. Wręcz przeciwnie, pokazuje dobitnie, że Volvo to progresywna marka, która rozumie, jak zmienia się świat – i staje się liderem tych zmian. To projekt, w który angażujemy kilkunastu influencerów, a szacunkowy zasięg akcji wynosi grubo ponad 1 mln osób. 

foto: Filip Blank dla Volvo Car Poland

Nagrody

Za kampanię Wypożyczalnia Choinek Volvo zostaliśmy nagrodzeni, wspólnie z GREY (autorzy koncepcji) w konkursie INNOVATION 2018 w kategorii Innowacyjne Doświadczenie.

Konkurs walentynkowy #VOLVOLOVE wg koncepcji GREY otrzymał nagrodę w konkursie INNOVATION 2019

Podsumowując

Obsługa takiego klienta jak Volvo 5 lat temu, a dziś – to zupełnie inna jazda. Kiedyś praca dla kameralnego zespołu – dziś projekt angażujący kilkanaście mózgów i kilkadziesiąt rąk, wyposażonych w specjalistyczne narzędzia do tworzenia contentu, realizowania kampanii i wspierania sprzedaży. 

Bitsletter

Dawka inspiracji i obserwacji od teamu White Bits dostarczane na najlepsze skrzynki mailowe. Zero spamu, tylko dobre treści.

Wyrażam zgodę na wysyłkę newslettera od White Bits. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych.