Domówka Jima
Jim Beam i konkurs z botem na Messengerze
18 listopada, 2020

W ramach wieloletniej współpracy z marką Jim Beam zrealizowaliśmy wiele kampanii i aktywacji, ale ta była najgłośniejsza: Domówka Jima.
Domówka – czyli?
Domówka Jima – pod tym hasłem zorganizowaliśmy na Facebooku konkurs konsumencki marki Jim Beam. Zabawa trwała 7 tygodni. Codziennie użytkownicy mogli wygrać zestaw butelka Jim Beam i 2 szkalnki-whiskówki, a raz w tygodniu nagrodę główną, czyli wymarzoną domówkę, którą Jim organizował w domu zwycięzcy.
Akcja miała miejsce wiosną 2019 r. – a my pamiętamy ją do dziś. Dlaczego? Z co najmniej 3 powodów:
1) świetnie się bawiliśmy tworząc bota – „wirtualnego barmana”,
2) zaangażowanie i kreatywność uczestników przerosła nasze najśmielsze oczekiwania,
2) szybko przebiliśmy zakładane KPI kampanii.
Mechanika
Chcesz zorganizować domówkę wspólnie z Jimem? Przekonaj go do tego! Opowiedz nam o wymarzonej imprezie. Okazja, miejsce, goście, atrakcje. Wszystko ma znaczenie, ale przede wszystkim: kreatywność i styl, w jakim zaprezentujesz ten pomysł barmanowi po drugiej stronie monitora.
Na tym polegało zadanie konkursowe, a komunikacja z użytkownikami odbywała się poprzez FB Messenger.
W ramach kampanii stworzyliśmy:
- dedykowany bot na FB Messenger – „wirtualnego barmana” – który był pierwszym kontaktem chętnych do zorganizowania domówki z Jimem,
- scenariusze rozmów moderatorów z wybranymi uczestnikami,
- kampanię reklamową kierującą do FB Messengera z kilkudziesięcioma kreacjami.
Efekty
Szczęśliwi zwycięzcy konkursu urządzili swoje wymarzone domówki, na których Jim odpowiadał za obsługę barmańską i muzykę. A liczby prezentowały się tak:
- 30 000 użytkowników bota
- 11 000 zgłoszeń konkursowych (KPI przed startem kampanii: 8 000 zgłoszeń)
- 3,5 mln – zasięg kampanii
- 16 mln wyświetleń
