Silna marka na Instagramie czyli JEST OGIEŃ!
Komunikacja Clipper Polska
6 stycznia, 2021

Clipper to hiszpańska marka zapalniczek, stawiająca na design, bezpieczeństwo i ekologię.
Powstała w mieście, które jest symbolem nowatorskiego wzornictwa i architektury: Barcelonie. Obecna jest w stu kilkudziesięciu krajach, w Polsce jej wyłącznym dystrybutorem jest Eurus Sp. z o.o. Nasz zadanie to komunikacja marki w kanałach społecznościowych. Realizowaliśmy ją od 2019 do 2021 roku.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem było opracowanie nowej koncepcji komunikacji marki online, w której w pełni wybrzmi jej lifestylowy charakter i tematy angażujące główną grupę odbiorców: osoby z pokolenia Z.
Realizacja
Wiodącym kanałem komunikacji marki jest Instagram. Tu realizowana była najintensywniejsza komunikacja, wykorzystująca działania offline marki – jak obecność na festiwalach muzycznych – współprace z artystami (np. rysownik Szymon Chwalisz) czy realizując lifestylowe sesje foto / video.
Główny nacisk położony został na relacje z fanami marki i budowanie społeczności.

Uruchomiliśmy platformę komunikacji #DobryOgieńPodajDalej, w której „ogień” to pasja i czynienie świata lepszym. Publikujemy wywiady z artystami i sportowcami młodego pokolenia, sylwetki kolekcjonerów, materiały UGC.
W rodzinnej Hiszpanii – i nie tylko – Clipper to marka kultowa, mająca swoich fanów, kolekcjonerów, prezentowana w showroomach. Nowe kolekcje są wydarzeniami, wpisują się w trendy – i je wyznaczają. Pracujemy wspólnie, aby także na rynku polskim marka była postrzegana jako progresywna.
Kamila Kiersznowska, Brand Manager Clippera w Polsce
Efekty
W komunikacji udało się przekazać DNA marki i pokazać, że zbudowane jest z tych samych puzzli, które tworzą współczesną popkulturę.
Na Instagramie wokół marki powstała kilkudziesięciotysięczna zaangażowana społeczność fanów z wymagającej grupy docelowej: Pokolenia Z. Kanał stal się też wsparciem sklepu online.