Jak stworzyć wyrazisty content dla wąskiej grupy docelowej?
Mini case study Frisco dla Biznesu.
20 lutego, 2023

Wyzwanie
Precyzyjnie określona grupa docelowa często ma sprecyzowane potrzeby, na które odpowiadają dedykowane produkty. To na przykład tablet dla kreatywnych albo aparat dla vlogerów.
Co jednak, jeśli chcemy wąskiej grupie docelowej oferować produkty mainstreamowe? Czy warto opowiadać o nich tak samo, jak mainstreamowej widowni?
Frisco dla Biznesu to część Frisco.pl, która jest skupiona na dostarczaniu produktów firmom.
Asortyment jest bardzo szeroki – od kawy i słodyczy przez nabiał i pieczywo do artykułów biurowych i środki do sprzątania.
Konkurencja Frisco dla Biznesu z reguły komunikuje takie produkty w sposób uniwersalny. Praktycznie bez dywersyfikacji komunikatów pomiędzy grupami docelowymi.
1) Kawa idealna do domu za 8,99 zł
2) Kawa idealna do biura za 8,99 zł
Jak się więc wyróżnić?
Strategia
Pierwszym krokiem naszej współpracy z Frisco dla Biznesu była analiza grupy docelowej.
Próbowaliśmy znaleźć odpowiedzi na pytania:
1) kim są osoby odpowiadające za zakupy do firmy?
2) jak wygląda ich codzienność?
3) co jest ich motywacją?
4) jakie mają problemy i wyzwania?
Jakie odpowiedzi znaleźliśmy:
1) to głównie office manager/ka, asystent/ka, właściciel/ka,
2) odpowiadają za dużo więcej zadań, niż tylko zakupy do biura – dbają też o sprawy HR i administracyjne,
3) zależy im na poczuciu kontroli i byciu w gotowości na każdą biurową potrzebę,
4) główne wyzwania w pracy to nagłe potrzeby (np. kawa, która przecież jeszcze wczoraj była, a dziś nie) i wielowątkowość – różnorodność zadań i kontakt z wszystkimi pracownikami
Po procesie analizy odkryliśmy insight:
Jestem ,,tylko” office managerem, ale wiem więcej niż ktokolwiek inny o życiu w firmie.
Efekt
To pokazało nam kierunek tworzenia contentu, który ma szansę przykuć uwagę. Pokazaliśmy mainstreamowe produkty w biurowym kontekście i nawiązaliśmy do bezpośrednich potrzeb grupy docelowej.
Poniżej kilka kreacji z naszej współpracy z Frisco dla Biznesu.