Skanska i Bezpieczne Przystanie
Wsparcie komunikacyjne raportu dotyczącego społeczności LGBT+ w miejscach pracy.
23 grudnia, 2022

W ramach stałej współpracy ze spółką biurową Skanska zrealizowaliśmy projekt szczególny: wsparcie komunikacyjne raportu Bezpieczne Przystanie. Jest to pierwsza w Polsce publikacja kompleksowo przedstawiającą dobre praktyki dotyczące społeczności LGBT+ w miejscach pracy. Przy współpracy ze Skanska i partnerami korporacyjnymi (m.in. Google, Intel, Deloitte) materiał opracowało Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza (MNW).
W ramach projektu odpowiadaliśmy za wykonanie strony www (treść, projekt, development), kreacje do komunikacji w social media, publikacje, a także współpracę z osobami influencerskimi (TikTok, IG) i działania płatne.
Landing page kampanii wykonaliśmy na podstawie key visual przygotowanego przez Stowarzyszenie MNW. Za koncepcję strony, web design i motion design odpowiadał Patryk Łodygo.

Osoby influencerskie? Tak!
Kampania towarzysząca raportowi „Bezpieczne przystanie” była pierwszą aktywnością spółki biurowej Skanska na TikToku.
,,Wspólnie z klientem i Stowarzyszeniem MNW zdecydowaliśmy o aktywności na tej platformie, bo TikTok jest przestrzenią, w której społeczność LGBT+ jest bardzo aktywna i czuje się bezpiecznie”
Agnieszka Sienkiewicz, Digital Marketing Consultant współpracująca ze Skanska
,,Dodatkowo, zależało nam na dotarciu do „zetek” – to osoby, które są na początku swojej kariery zawodowej – chcieliśmy, żeby dowiedziały się o raporcie i poznały miejsca pracy, które są tytułowymi Bezpiecznymi Przystaniami.” – dodaje Agnieszka.
Do współpracy wytypowaliśmy osoby, które reprezentują społeczność LGBT+, a finalnie kampania była realizowana przy współpracy z: Bart Staszewski, Kacper Potępski i Niedzia. Dzięki publikacjom osób influencerskich zyskaliśmy trzy różne perspektywy i trzy różne grupy dotarcia na TikToku i Instagramie.
Zgodnie z założeniami na TikToku zdecydowana większość odbiorców treści to osoby w wieku 18-24 (około 60%), a łączny czas wyświetlania publikacji wyniósł w przybliżeniu 300 godzin. W przybliżeniu – bo po raz pierwszy spotkaliśmy się z tym, że TikTok nie udostępnił pełnych statystyk jednej ze współpracującymi z nami osób.
Po stronie White Bits współpraca była koordynowana przez Agnieszkę Sienkiewicz i Tomasza Szwarca, którzy na co dzień współpracują z zespołem spółki biurowej Skanska.
Działania płatne – focus na LinkedIn
Działania płatne skumulowaliśmy na LinkedInie, który jest ważną platformą komunikacji spółki biurowej Skanska. Specyfika LinkedIn pozwala nam na realizowanie bardzo istotnej gałęzi komunikacji klienta – relacji B2B.
Nad przebiegiem Kampanii czuwał Mateusz Markowski, Performance Marketing Consultant. Dzięki pracy Mateusza udało się uzyskać bardzo wartościowe wejścia na stronę – użytkownicy spędzali na landigu średnio ponad 5 minut. Uzyskaliśmy też świetne wyniki w zakresie budowania świadomości generując ponad 230 000 wyświetleń.
Gorąco zachęcamy do pobrania raportu.
Wierzymy, ze to temat ważny dla każdego biznesu – i cieszymy się, że właśnie teraz jest ten czas, kiedy miejsca pracy zmieniają się na lepsze.
