Meta Ads czy Google Ads? Co wybrać w branży e-commerce?

Chcesz wiedzieć, jaką platformę wybrać, kiedy planujesz kampanię dla e-commerce i na co warto zwrócić uwagę?

Meta Ads czy Google Ads? Co wybrać w branży e-commerce?

Czym różnią się Meta Ads i Google Ads i jakie cele możesz dzięki nim zrealizować? Na jakim etapie ścieżki zakupowej będą osoby, do których dotrze Twoja reklama? Jaką platformę wybrać, kiedy planujesz kampanię dla e-commerce i na co zwrócić uwagę?

Ciekawi Cię, na jakie adsy postawiliśmy w White Bits planując kampanię firmy z branży erotycznej, a na co – producenta dywanów?

Meta Ads i Google Ads — czym się różnią?

W skrócie, przede wszystkim docierają do użytkowników za pomocą innego medium, a z tym wiążą się inne możliwości targetowania komunikatów reklamowych. Z pomocą platformy reklamowej Google dotrzemy do potencjalnych klientów znajdujących się na innym etapie lejka zakupowego, niż ci, których uwagę mamy szansę złapać dzięki reklamom Meta.

A teraz więcej szczegółów.

Meta Ads to zaawansowane targetowanie i większe pole dla kreatywności

Meta Ads umożliwią dotarcie do odbiorców na Facebooku, Instagramie i w sieci Audience Network (witryny i aplikacje współpracujące z Facebookiem). Ta platforma reklamowa pozwala na zaawansowane targetowanie, bo możemy wybierać grupy odbiorców naszych reklam, kierując się np. demografią lub zainteresowaniami. 

Dlatego Meta Ads będą wspierać reklamę brandingową, świadomościową. To szansa na zaangażowanie użytkowników na początkowym etapie ścieżki zakupowej

Platforma Meta umożliwia tworzenie reklam w różnych formatach (grafiki, zdjęcia, wideo, kolekcje, karuzele…). A to z kolei daje większe pole do kreatywnego podejścia do reklam.

W e-commerce uwagę użytkowników przyciąga pokazywanie im konkretnych produktów, które potencjalnie mogą ich zainteresować.

E-commerce - jaką platformę reklam wybrać - Meta, czy Google

Google Ads to dotarcie do osób, które już wiedzą, że chcą kupić

System Google pozwala na umieszczanie reklam w wyszukiwarce, na stronach partnerskich i wielu innych systemach Google, takich jak Youtube czy Google Maps. Możemy np. wybierać frazy kluczowe, po wpisaniu których będą wyświetlane nasze reklamy. Możemy targetować reklamy na użytkowników, którzy przeglądają konkretne strony internetowe, interesują się określonymi tematami czy szukają informacji na jakiś temat. To umożliwia nam dotarcie do userów, którzy są na dalszym etapie ścieżki zakupowej, bo szukają konkretnych produktów. To też szansa na pozyskanie leadów, zatem na budowanie bazy klientów.

Ta platforma pozwala też na aktywny remarketing, więc możemy potencjalnemu klientowi np. przypominać o produktach, które zainteresowały go wcześniej. 

To wszystko sprawia, że Google Ads są bardziej skierowane na konwersję.

Google Ads czy Meta Ads. Co się bardziej opłaca?

Żeby korzystać z tych systemów i mierzyć efektywność adsów, trzeba wdrożyć odpowiednie systemy analityczne

Google Analytics umożliwia dokładne śledzenie konwersji i analizę skuteczności kampanii Google Ads. Jeżeli chcemy zestawić ze sobą Google Ads, Google Analytics i Meta Ads, potrzebne będą zewnętrzne konektory. W WhiteBits tworzymy takie raporty, korzystając np. z Supermetricsa, z Lookera.

Które adsy są bardziej opłacalne?

Jeżeli weźmiemy pod uwagę koszt rozumiany jako „na co wydamy mniej pieniędzy?”, to przy Meta Ads koszt CPC będzie niższy. Jednak ROI i ROAS mogą wymagać dłuższego czasu. 

W Google Ads same kliknięcia będą droższe. Jednak ta reklama precyzyjniej dociera do klientów z wysoką intencją zakupową, więc ROI i ROAS często będą wyższe.

Meta ads google ads dla e-commerce

Co wybrać w e-commerce?

Znów: to zależy.

Na początku zawsze warto przyjrzeć się celom kampanii. Temu, co chcemy osiągnąć. Czy zależy nam na budowaniu rozpoznawalności marki? Czy celem jest sama sprzedaż? W e-commerce zazwyczaj będziemy realizować cel sprzedażowy, a żeby to zrobić, trzeba zaopiekować się całą ścieżką zakupową.

Dlatego w WhiteBits zaczynamy od dokładnego przeanalizowania potrzeb klienta i przyjrzeniu się działaniom jego konkurentów. Często okazuje się, że żeby je zrealizować, warto opracować zintegrowany plan kampanii, który uwzględnia i Meta Ads, i Google Ads.

Co nam daje tworzenie kampanii w oparciu o obie platformy?

Po pierwsze, dzięki temu jesteśmy w stanie zaopiekować się całą ścieżką zakupową, bo docieramy do osób, którzy są na różnym etapie tego procesu.

Po drugie, zintegrowana kampania zwiększy nam jakościowy ruch na stronie

Trzecie, jednocześnie przy kierowaniu ku sprzedaży, budujemy świadomość marki. A z tym idzie rozpoznawalność na tle konkurencji i budowanie marki godnej zaufania – takiej, o której potencjalny klient będzie myślał później w kontekście danej kategorii produktów.

Czy zawsze stawiać na zintegrowaną kampanię Meta Ads + Google Ads?

I kolejne: to zależy.

Branże mają różne specyfiki, firmy mają różne specyfiki. Cele i potrzeby też są różne. Przy planowaniu kampanii adsowych trzeba brać pod uwagę to wszystko. Zastanowić się nad tym, za pośrednictwem której platformy lepiej zrealizujemy cele i na nią nałożyć środek ciężkości.

Jak to wygląda w praktyce?

WhiteBits w akcji: reklama firmy z branży erotycznej

Zintegrowane kampanie mają dużą moc, ale co zrobić, gdy nie możemy pokazać samego produktu

Wiele platform (w tym Facebook i Instagram) ma restrykcyjne zasady dotyczące treści erotycznych. Trudno dotrzeć do potencjalnych klientów, kiedy jest duże prawdopodobieństwo, że nasze reklamy (np. produktowe) zostaną zablokowane. 

Dlatego w tym przypadku większy nacisk położyliśmy na Google Ads.

Czy marka z branży erotycznej może coś promować na Facebooku i Instagramie? Czy jest sens jej obecności na tych platformach? 

Oczywiście! Z powodzeniem może publikować i promować treści edukacyjne. Pod warunkiem że korzysta z odpowiedniego języka – bez zabarwienia erotycznego. Tu potrzebne jest bardzo duże wyczucie.

WhiteBits w akcji: reklama producenta, a dystrybutorzy?

Jak podejść do strategii reklamy adsowej producenta, który z jednej strony ma swój sklep internetowy, a z drugiej – rozbudowaną sieć dystrybutorów?

Podczas prac nad kampanią adsową dla dużego producenta dywanów, na etapie diagnozowania celów odkryliśmy potrzebę, żeby jasno określić rolę dystrybutorów w modelu biznesowym klienta. W tym przypadku kluczowe okazało się, by działania marketingowe producenta wspierały dystrybutorów, a nie konkurowały z ich ofertą. 

Dlatego w działaniach adsowych producenta skupiliśmy się na edukacji na temat produktów. Większy nacisk położyliśmy na budowanie świadomości marki, zwiększanie ruchu na stronie, zapoznanie z ofertą, a nie na finalizację zakupu na stronie producenta.

Ale co z odpowiedzią na pytanie w tytule artykułu?

Zanim zaczniesz zastanawiać się która platforma adsowa będzie lepsza dla Twojego biznesu, zawsze najpierw odpowiedz na pytanie, jaki cel chcesz osiągnąć za jej pośrednictwem. Weź też pod uwagę inne aspekty. Być może są jakieś ograniczenia, do których musisz się zastosować? A może jest coś jeszcze?

Swoją decyzję oprzyj na wiedzy o tym, jakie możliwości dają reklamy na tych platformach i na tym, do kogo one docierają.

Jeżeli nie czujesz się w tym pewnie, to zaufaj doświadczonym specjalistom. W WhiteBits prowadzimy z sukcesem kampanie adsowe firm z bardzo różnych branż i doradzamy w tym zakresie naszym klientom.

Skontaktujmy się

Zostaw prośbę o kontakt. Nasz konsultant skontaktuje się, by porozmawiać o rozwiązaniu dla Twojego biznesu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego wyżej adresu e-mail i numeru telefonu przez White Bits sp. z o.o. w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu.