Join Us for Health
Branding i strategia komunikacji w międzynarodowym projekcie popularyzującym naukę.
28 marca, 2023

Wykorzystanie narzędzi marketingowych w świecie nauki jest nadal rzadkością – mimo że korzyści z tego płynące są nie do przecenienia. Z tym większą radością (i poczuciem misji!) dołączyliśmy do międzynarodowego konsorcjum JoinUs4Health.
Zainicjowały je 3 uniwersytety medyczne: z Greifswaldu, Rotterdamu i Białegostoku, które prowadzą zaawanowane badania populacyjne. Konsorcjum współtworzy w sumie 11 partnerów z Niemiec, Holandii i Polski, którzy wspólnie pracują nad popularyzacją i jak najszerszym wykorzystaniem wniosków z badań.



Branding i strategia komunikacji
W projekcie JU4H odpowiadamy za branding i strategię komunikacji. Opracowaliśmy ją na podstawie warsztatów brand sprint z udziałem naukowców i partnerów z Polski, Niemiec i Holandii. Stworzyliśmy też identyfikację wizualną, oddającą charakter projektu: innowacyjny, energetyczny, inkluzywny.
Na co dzień wspieramy partnerów z trzech krajów w komunikacji celów projektu i korzyści, jakie płyną z pracy badawczej – zarówno dla całej społeczności, jak i każdego człowieka.
Responsible Reseach & Innovation
Projekt JoinUs4Health realizuje idee RRI – nowego podejścia do działalności badawczej, które zakłada zaangażowanie i współpracę naukowców i reprezentantów różnych grup społecznych.
Cel – to nakierowanie badań i innowacji na realne potrzeby społeczeństwa. To jeden z pierwszych tego typu projektów w Polsce!
,,Cieszy nas, że dokładamy cegiełkę do popularyzowania wiedzy o zdrowiu – i samej nauki. To ważna misja w czasach fake newsów i setek pseudo naukowych teorii związanymi ze zdrowiem.”
Katarzyna Stempniak, Digital Strategy Consultant w White Bits
Warsztaty, mentoring, praca z młodzieżą
Jednym z największych wyzwań w projekcie jest dotarcie do młodych ludzi, aby zainteresować ich współczesnymi badaniami i odkryciami naukowymi. A tym samym wesprzeć młode pokolenia w dbaniu o zdrowie w oparciu o rzetelną, potwierdzoną naukowo wiedzę.
Tu wychodzimy poza rolę ,,ludzi od komunikacji” – i wkraczamy w sam środek akcji.

Podczas zorganizowanego pod szyldem JU4H ,,Hackatonu dla Zdrowia” wspieraliśmy młodych uczestników prowadząc warsztaty design thinking, a także pracując z nimi w roli mentorów.
Młodzież opracowywała koncepcje kampanii społecznych w oparciu o dane z badań udostępnionych przez Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
Efekty? Spotkanie naukowców i młodych ludzi to nowe punkty widzenia, mocne insighty i świeże pomysły na to, jak wesprzeć profilaktykę zw. z otyłością, cukrzycą czy konsekwencjami siedzącego trybu życia.