„Studia? Damy radę!” – kampania influencerska skierowana do zetek
Już piąty raz zrealizowaliśmy rekrutacyjną kampanię influencer marketingową dla Uniwersytetów WSB Merito.
7 kwietnia, 2025

Czy da się zrealizować kampanię wizerunkową dla tej samej marki piąty raz z rzędu, a mimo to wciąż zaskoczyć odbiorców, przebić KPIs i stworzyć wartościowy content?
Uniwersytety WSB Merito to sieć 11 uczelni w różnych miastach Polski, które kładą nacisk na praktyczne podejście do edukacji oraz partnerską relację ze studentami. Kluczowe wartości? Pewność siebie na rynku pracy i komfort studiowania. Zero sztywnej atmosfery, za to maksimum konkretów — od wiedzy i umiejętności po wartościowy dyplom i przystępne warunki finansowania.
No dobrze… tylko jak to pokazać w kampanii influencer marketingowej skierowanej do pokolenia Z tak, aby było angażująco, ciekawie i autentycznie i jednocześnie kolejny raz pobić własne wyniki?
Wyzwanie: 5 lat współpracy, 1 cel kampanii influencerskiej
Z Uniwersytetami WSB Merito współpracujemy w ramach kampanii influencerskich od 5 lat. A to oznacza jedno: zdobyliśmy i utrzymujemy zaufanie klienta, ale też ma on wobec nas wysokie oczekiwania.
Tym razem naszym celem było nie tylko zaadresowanie oczekiwań klienta i stworzenie kampanii wizerunkowej, która przybliży wartości marki jej grupie docelowej, ale także zaopiekowanie się potrzebami Gen Z związanymi z ich dobrostanem psychicznym.
Bazując na aktualnych badaniach dotyczących trudności, z jakimi zmagają się maturzyści i ich starsi koledzy i koleżanki, mieliśmy stworzyć atrakcyjną, oryginalną i wiarygodną komunikację.
Rozwiązanie: autentyczność, która trafia w sedno
Do współpracy zaprosiliśmy 8 twórców, którzy:
- mają autentyczną więź ze swoimi odbiorcami;
- tworzą bezpieczną przestrzeń do rozmowy, także na trudne tematy;
- przygotowują jakościowy content – merytoryczny i estetyczny.
Razem z nimi stworzyliśmy treści, które wypełniły dwa content pillary tej kampanii:
- Psychologia – eksperckie treści pomagające pokoleniu Z (choć nie tylko!) radzić sobie z wyzwaniami współczesności, szczególnie w kontekście studiów (presja, stres);
- Inspiracja – historie influencerów pokazujące różne ścieżki kariery i oswajające pierwsze kroki w dorosłym życiu.
Strategia zasięgu, czyli jak mówić tam, gdzie młodzi naprawdę słuchają
Materiały trafiły na wszystkie platformy komunikacyjne marki – Meta, Spotify, YouTube i TikTok, ze szczególnym naciskiem na dwie ostatnie. Odbiorcy kampanii właśnie tam spędzają najwięcej czasu, korzystając z nich podobnie jak starsze pokolenia z Google’a.
Planując publikacje influencerów na różnych kanałach, uspójniliśmy przekaz, jednocześnie wykorzystując każdą z platform zgodnie z jej charakterystyką.
Na YouTube odbiorcy mogli znaleźć dłuższe materiały: pełne merytoryki treści poradnikowe od psychologów oraz autentyczne historie influencerów.
TikTok i Instagram to z kolei przestrzeń dla krótkich i angażujących materiałów video. Meta i Spotify stanowiły dodatkowe kanały dotarcia do tej części odbiorców, którzy właśnie tam mogą zetknąć się z marką.
A na dokładkę? Konkursy na TikToku i Instagramie z nagrodami rzeczowymi, aby podbijać i utrzymywać zaangażowanie odbiorców w trakcie trwania kampanii.
Planeta Studia: sztuczna inteligencja, ludzka kreatywność i motywy z popkultury
Chcieliśmy, żeby główny spot kampanii zatrzymywał odbiorców, wyróżniał się, był także czymś świeżym dla samej marki, dlatego postawiliśmy na połączenie technologii AI z talentem naszego teamu kreatywnego i stworzyliśmy Planetę Studia.
Nadaliśmy jej charakter, barwy i przestrzeń, w której wybrzmiewały wartości kampanii. Spot trafił na YouTube i… zrobił swoje, zdobywając prawie 180 tys. wyświetleń na kanale klienta, który obserwuje 8 tys. osób.
Efekty? Liczby robią wrażenie. Komentarze – robią robotę
✅ TikTok
- ponad 11 mln wyświetleń
- 1,5 mln unikalnych odbiorców
✅ Meta (Instagram & Facebook)
- 9,5 mln wyświetleń
- 1,4 mln unikalnych odbiorców
✅ YouTube
- prawie 5,5 mln wyświetleń
Zrealizowaliśmy wszystkie założone cele kampanii, w pełni wykorzystując jej budżet.
A najlepsze? Komentarze pod treściami.
Odbiorcy nie tylko doceniali działania swoich ulubionych influencerów i wchodzili z nimi w dialog, ale też dostrzegali i doceniali wartość kampanii. Otwierali się w prowadzonych dyskusjach. Dokładnie o to nam chodziło!

Genius Universitatis 2025 – nasza kampania z tytułem najlepszej w social mediach
Kampania i jej efekty zostały uznane za sukces także przez kapitułę konkursu Genius Universitatis 2025, na którym zdobyła 1. miejsce w kategorii „Kampania w mediach społecznościowych”.
Kampania influencerska skierowana do zetek – nie wystarczy głośno. Trzeba trafnie
Piąta edycja kampanii to trochę jak próba wymyślenia nowego smaku pizzy – wydaje się, że wszystko już było, a później ktoś sięga po puszkę z ananasem…
Dlaczego nasza pizza z ananasem smakowała zetkom?
- Dobrze dobrani influencerzy. Kierowaliśmy się autentycznością i jakością contentu, który tworzą. To nie były przypadkowe, znane twarze.
- Treści, które realnie interesują odbiorców. Ich celem była inspiracja i wsparcie w ważnych tematach.
- Przemyślana strategia platformowa. Czyli dystrybucja treści wszędzie tam, gdzie są zetki.
- Technologia i kreatywność. Przemyślane wykorzystanie AI + oparty na dogłębnym insighcie koncept = wizualna wartość.
Podsumowując: tworząc tę kampanię dla Uniwersytetów WSB Merito nie tylko mówiliśmy o wartościach marki – my je realnie wdrożyliśmy w życie. Jak? Kreując przestrzeń, w której jej odbiorcy mogli się czegoś nauczyć, porozmawiać i zatroszczyć o siebie.
Zrealizowanie kampanii, która niesie realną wartość dla odbiorcy, wspiera go w trudnościach i jednocześnie realizuje wszystkie cele klienta, daje nam poczucie głębi sensu tego, co robimy. Dlatego jestem przekonana, że jeśli studia, to damy radę! 😉
– podkreśla Aldona Nalewajk, liderka projektu w White Bits.
Młodzi ludzie potrzebują treści, które mają dla nich realną wartość. Dzięki współpracy z White Bits udało nam się połączyć autentyczność influencerów z psychologicznym wsparciem młodzieży. W ten sposób powstała kampania, która dostarczyła dokładnie to, czego potrzebowali odbiorcy.
Agnieszka Szczepkowska, kierownik komunikacji w mediach społecznościowych, Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito
Zespół White Bits odpowiedzialny za projekt:

Aldona Nalewajk – project manager

Anna Prokop – project manager

Paweł Białomyzy – strategia

Magdalena Dzieszko – konkurs

Patryk Łodygo – design

Mateusz Markowski – social ads