„Studia? Damy radę!”   – kampania influencerska skierowana do zetek

Już piąty raz zrealizowaliśmy rekrutacyjną kampanię influencer marketingową dla Uniwersytetów WSB Merito.

„Studia? Damy radę!”   – kampania influencerska skierowana do zetek

Czy da się zrealizować  kampanię wizerunkową dla tej samej marki piąty raz z rzędu, a mimo to wciąż zaskoczyć odbiorców, przebić KPIs i stworzyć wartościowy content?

Uniwersytety WSB Merito to sieć 11 uczelni w różnych miastach Polski, które kładą nacisk na praktyczne podejście do edukacji oraz partnerską relację ze studentami. Kluczowe wartości? Pewność siebie na rynku pracy i komfort studiowania. Zero sztywnej atmosfery, za to maksimum konkretów — od wiedzy i umiejętności po wartościowy dyplom i przystępne warunki finansowania.

No dobrze… tylko jak to pokazać w kampanii influencer marketingowej skierowanej do pokolenia Z tak, aby było angażująco, ciekawie i autentycznie i jednocześnie kolejny raz pobić własne wyniki?

Wyzwanie: 5 lat współpracy, 1 cel kampanii influencerskiej

Z Uniwersytetami WSB Merito współpracujemy w ramach kampanii influencerskich od 5 lat. A to oznacza jedno: zdobyliśmy i utrzymujemy zaufanie klienta, ale też ma on wobec nas wysokie oczekiwania. 

Tym razem naszym celem było nie tylko zaadresowanie oczekiwań klienta i stworzenie kampanii wizerunkowej, która przybliży wartości marki jej grupie docelowej, ale także zaopiekowanie się potrzebami Gen Z związanymi z ich dobrostanem psychicznym. 

Bazując na aktualnych badaniach dotyczących trudności, z jakimi zmagają się maturzyści i ich starsi koledzy i koleżanki, mieliśmy stworzyć atrakcyjną, oryginalną i wiarygodną komunikację.

Rozwiązanie: autentyczność, która trafia w sedno

Do współpracy zaprosiliśmy 8 twórców, którzy: 

  • mają autentyczną więź ze swoimi odbiorcami;
  • tworzą bezpieczną przestrzeń do rozmowy, także na trudne tematy;
  • przygotowują  jakościowy content – merytoryczny i estetyczny.

Razem z nimi stworzyliśmy treści, które wypełniły dwa content pillary tej kampanii: 

  • Psychologia – eksperckie treści pomagające pokoleniu Z (choć nie tylko!) radzić sobie z wyzwaniami współczesności, szczególnie w kontekście studiów (presja, stres);
  • Inspiracja – historie influencerów pokazujące różne ścieżki kariery i oswajające pierwsze kroki w dorosłym życiu.

Strategia zasięgu, czyli jak mówić tam, gdzie młodzi naprawdę słuchają

Materiały trafiły na wszystkie platformy komunikacyjne marki – Meta, Spotify, YouTube i TikTok, ze szczególnym naciskiem na dwie ostatnie. Odbiorcy kampanii właśnie tam spędzają najwięcej  czasu, korzystając z nich podobnie jak starsze pokolenia z Google’a.

Planując publikacje influencerów na różnych kanałach, uspójniliśmy przekaz, jednocześnie wykorzystując każdą z platform zgodnie z jej charakterystyką. 

Na YouTube odbiorcy mogli znaleźć dłuższe materiały: pełne merytoryki treści poradnikowe od psychologów oraz autentyczne historie influencerów.  

TikTok i Instagram to z kolei przestrzeń dla krótkich i angażujących materiałów video. Meta i Spotify stanowiły dodatkowe kanały dotarcia do tej części odbiorców, którzy właśnie tam mogą zetknąć się z marką.

A na dokładkę? Konkursy na TikToku i Instagramie z nagrodami rzeczowymi, aby podbijać i utrzymywać zaangażowanie odbiorców w trakcie trwania kampanii.

Planeta Studia: sztuczna inteligencja, ludzka kreatywność i motywy z popkultury

Chcieliśmy, żeby główny spot kampanii zatrzymywał odbiorców, wyróżniał się, był także czymś świeżym dla samej marki, dlatego postawiliśmy na połączenie technologii AI z talentem naszego teamu kreatywnego i stworzyliśmy Planetę Studia. 

Nadaliśmy jej charakter, barwy i przestrzeń, w której wybrzmiewały wartości kampanii. Spot trafił na YouTube i… zrobił swoje, zdobywając prawie 180 tys. wyświetleń na kanale klienta, który obserwuje 8 tys. osób.

Efekty? Liczby robią wrażenie. Komentarze – robią robotę

✅ TikTok  

  • ponad 11  mln wyświetleń
  • 1,5 mln unikalnych odbiorców

✅ Meta (Instagram & Facebook)

  • 9,5 mln wyświetleń
  • 1,4 mln unikalnych odbiorców

✅ YouTube

  • prawie 5,5 mln wyświetleń

Zrealizowaliśmy wszystkie założone cele kampanii, w pełni wykorzystując jej budżet. 

A najlepsze? Komentarze pod treściami. 

Odbiorcy nie tylko doceniali działania swoich ulubionych influencerów i wchodzili z nimi w dialog, ale też dostrzegali i doceniali wartość kampanii. Otwierali się w prowadzonych dyskusjach. Dokładnie o to nam chodziło!

kampania influencerska WSB i White Bits - komentarze odbiorców

Genius Universitatis 2025 – nasza kampania z tytułem najlepszej w social mediach

Kampania i jej efekty zostały uznane za sukces także przez kapitułę konkursu Genius Universitatis 2025, na którym zdobyła 1. miejsce w kategorii „Kampania w mediach społecznościowych”. 

Kampania influencerska skierowana do zetek – nie wystarczy głośno. Trzeba trafnie

Piąta edycja kampanii to trochę jak próba wymyślenia nowego smaku pizzy – wydaje się, że wszystko już było, a później ktoś sięga po puszkę z ananasem…

Dlaczego nasza pizza z ananasem smakowała zetkom?

  • Dobrze dobrani influencerzy. Kierowaliśmy się autentycznością i jakością contentu, który tworzą. To nie były przypadkowe, znane twarze.
  • Treści, które realnie interesują odbiorców. Ich celem była inspiracja i wsparcie w ważnych tematach.
  • Przemyślana strategia platformowa. Czyli dystrybucja treści wszędzie tam, gdzie są zetki.
  • Technologia i kreatywność. Przemyślane wykorzystanie AI + oparty na dogłębnym insighcie koncept = wizualna wartość.

Podsumowując: tworząc tę kampanię dla Uniwersytetów WSB Merito nie tylko mówiliśmy o wartościach marki – my je realnie wdrożyliśmy w życie. Jak? Kreując przestrzeń, w której jej odbiorcy mogli się czegoś nauczyć, porozmawiać i zatroszczyć o siebie. 

 Zrealizowanie kampanii, która niesie realną wartość dla odbiorcy, wspiera go w trudnościach i jednocześnie realizuje wszystkie cele klienta, daje nam poczucie głębi sensu tego, co robimy. Dlatego jestem przekonana, że jeśli studia, to damy radę! 😉

– podkreśla Aldona Nalewajk, liderka projektu w White Bits.

Młodzi ludzie potrzebują treści, które mają dla nich realną wartość. Dzięki współpracy z White Bits udało nam się połączyć autentyczność influencerów z psychologicznym wsparciem młodzieży. W ten sposób powstała kampania, która dostarczyła dokładnie to, czego potrzebowali odbiorcy.

Agnieszka Szczepkowska, kierownik komunikacji w mediach społecznościowych, Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito

Zespół  White Bits odpowiedzialny za projekt:

Aldona Nalewajk – project manager

Anna Prokop – project manager

Paweł Białomyzy – strategia

Magdalena Dzieszko – konkurs 

Patryk Łodygo – design

Mateusz Markowski – social ads

Skontaktujmy się

Zostaw prośbę o kontakt. Nasz konsultant skontaktuje się, by porozmawiać o rozwiązaniu dla Twojego biznesu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego wyżej adresu e-mail i numeru telefonu przez White Bits sp. z o.o. w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu.